الربح من تاجرلي أول منصة دروب شيبينج في مصر


 الربح من تاجرلي 


تاجرلي أول وأكبر منصة دروب شيبينج في مصر تجمع بين أكبر عدد من الموردين والمسوقين . 


تاجرلي بتساعدك تبيع اونلاين وتحقق أرباح تصل لأكثر من 7000 جنيه شهرياً وأنت في مكانك من غير ما يكون عندك بضاعه أو مخزن أو تعامل مباشر مع شركات الشحن . 


ما هو الدروب شيبينج ؟ 


الدروب شيبينج هو نموذج للتجاره الالكترونيه مش بيحتاج فيها المسوق أو صاحب المتجر الالكتروني أنه يشتري المنتجات ويحتفظ بيها في مخزنه بالعكس هو بيبيع المنتج بعد ما يضيف هامش أرباحه وبيطلب الأوردر من منصة الدروب شيبينج / المورد ، وهما بيكونوا مسؤولين عن شحن الأوردر للعميل وبيتم إضافة الأرباح علي حساب المسوق / المتجر الالكتروني ، مجرد تسليم الطلب للعميل 


ازاي تبدأ تجارتك الالكترونيه مع الدروب شيبينج ؟ 


أختار اي منتج من المنتجات المتاحه علي تاجرلي وقم بعرضها علي صفحتك على الفيسبوك او قم بعرضها علي متجرك الالكتروني . 


إزاي تبدأ تكسب من موقع تاجرلي ؟ 


بعد طلب عميلك للمنتج قم بتسجيل الأوردر علي منصة تاجرلي ، وتاجرلي هتقوم بتوصيل الأوردر للعميل وتستلم المدفوعات وهتبعتلك أرباحك لحد عندك . 


ما هي مميزات موقع تاجرلي للدروب شيبينج


منتجات متوفره بكميات كبيره 


تاجرلي بتوفرلك أكثر من 3000 منتج مختلف من المنتجات البياعه في سوق اونلاين بمخزون كبير ومنتجات جديده بارخص سعر جمله في مصر سواء قطاعي أو جمله 


مخزن وخدمات التغليف 


المنتج اللي بتختار تبيعه بيكون في مخازن تاجرلي ، تاجرلي بتغلف المنتج وبتسلمه لشركة الشحن ، عشان توفر عليك تأجير مخزن وعمالة للنقل والتغليف . 


أسرع شحن وتوصيل 


تاجرلي بتقولك متشلش هم توصيل المنتج لأنهم متعاقدين مع اكبر شركات الشحن في مصر عشان تقدر تحقق أعلي نسبة تسليمات لاوردراتك وتقدر تبني ثقه عند عميلك . 


تحصيل الأرباح من العملاء 


تاجرلي مش بس هتشيل عنك صداع التخزين والتوصيل ، تاجرلي كمان مسئوله عن تحصيل ثمن المنتج من من العميل أثناء توصيل الأوردر ، وهتحولك أرباحك لحد عندك . 


أفضل خدمة عملاء 


مع تاجرلي هيكون معاك فريق دعم فني محترف لحل أي مشكلة في أسرع وقت ، وتأكيد الاوردرات مع عملائك عشان تضمن وصول المنتج لكل عميل في أسرع وقت . 


هتستلم أرباحك في نفس اليوم 


تاجرلي بمجرد تسليم المنتج للعميل بتضيف الأرباح في حسابك خلال 24 ساعه ، تقدر تسحب أرباحك عن طريق فودافون كاش او بريد أو حساب بنكي


شرح طريقة الربح من موقع تاجرلي 


بعد ما تسجل دخولك في موقع تاجرلي ، أختار المنتج اللي هتبيعه لعملائك علي الصفحه الخاصه بيه هتلاقي كل تفاصيل المنتج وآله حاسبه عشان تحدد أرباحك . 


صفحة كل منتج متوفر فيها صور للمنتج ووصف مفصل للمنتج ، قم بتحميل الصور ومواصفات المنتج من خلال زرار تحميل صور المنتج هيسهلك عرض المنتج للبيع . 


جهز صور المنتج ومواصفاته واختار المكان اللي أنت عاوز تبيع في المنتج بتاعك سواء كان فيسبوك ماركت أو بيدج أو اوليكس أو سوق أو إنستجرام .


بعد عرض المنتج ومع أول طلب هيجيلك دخل بيانات عميلك وتابع الأوردر لحد ما يوصل لعميلك وتستلم أرباحك . 



إزاي تحدد نسبة الربح علي كل أوردر ؟ 


بسيطه عن طريق الاله الحاسبةالموجودة في صفحة كل منتج ودي هتقدر من خلالها تحسب صافى ربحك لاى طلب هتعمله بعد خصم قيمته ومصاريف الشحن والعمولة سواء كان الطلب قطاعي او التكلفة النهائية زي ما هتوصلك أو لو هتطلب جملة. فى الحاسبة هتلاقى سعر مقترح من خلال تاجرلي يساعدك فى عملية التسعير لما تبيع المنتج ده في حالة البيع قطاعي. والسعر ده ممكن تزود عليه او تبيع بسعر اقل ده قرارك . بس تاجرلي جابتلك  متوسط سعر بيع القطعة دي اونلاين من البايعين الأخريين . وتاجرلي خليتلك بردو الخانة ينفع تعدل عليها عشان تضيف هامش أرباحك أو سعرك الخاص وتحسب بنفسك صافى الربح 


هل من الممكن استبدال أو استرجاع المنتج ؟

 

كل المنتجات المباعة من خلال منصة تاجرلي او من خلال شبكة الموردين الخاصة بتاجرلي عليها ضمان استبدال واسترجاع في حالة عيوب الصناعة لمدة 14 يوم من تاريخ تسليم الاوردر.

 



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-